Cafeaua consumată zilnic ar putea să vă ţină departe de doctor
Un studiu exercitat pe 130.000 bărbaţi şi femei a arătat că, în ciuda convingerilor populare care spun despre cafea, că poate cauza palpitaţii la inimă, acesta arată exact contrariul şi anume…dacă beţi cantităţi moderate de cafea zilnic poate chiar să vă protejeze inima de tulburări de ritm.
Participanţii studiului care au băut între 1-3 căni de cafea pe zi au fost cu 7% mai puţin supuşi riscului, relatează Daily Mirror. Dar asta nu e tot: studiul sugerează că, dacă beţi mai mult de o cafea scade riscul aritmiei. Oamenii de ştiinţă au descoperit că acei participanţi care consumau 4 sau mai multe ceşti de cafea, în fiecare zi au avut un risc al tulburărilor de ritm ale inimii redus cu 18 %.
Cardiologistul Dr. Arthur Klatsky şi colegii săi au urmărit participanţii la studiu şi erau cu vârste cuprinse între 18 şi 90 de ani şi făceau parte a Proiectului de Cercetare Kaiser Permanente’s Division .
În timp ce datele studiului sugerează că bând cafea reduce riscul problemelor ritmului inimii, alţi factori, incluzând dietele generale şi activităţile fizice ale participanţilor, nu au avut legătură cu descoperirile.
“Băutul cafelei are legătură cu reducerea riscului de spitalizare pentru probleme de ritm, dar asocierea nu demonstrează cauza şi efectul, sau cum că efectul protectiv ar fi al cafelei. Ziarul Telegraph îl citează pe Dr. Klatsky care zice: “Oricum, aceste studii îi poate reasigura pe oamenii care beau cafea în mod regulat, că obiceiul lor nu pare a fi cauza tulburărilor de ritm.”
Celebrităţile care au avut probleme cu inima includ pe: Elizabeth Taylor, Jennie Garth, Robin Williams şi Bill Clinton.



Comentarii
Publică un comentariu nou