Cafeaua de la pauza de prânz numai bună pentru lupta cu diabetul
NEW YORK (raportul de sănătate Reuters )–Consumul de cafea reduce riscul diabetului, confirmă noile cercetări, dar s-ar putea să aveţi nevoie s-o consumaţi la prânz pentru a vă bucura de beneficii.
Un studiu pe aproape 70.000 de femei a descoperit că pentru aceia care beau o cană de cafea la prânz au fost cu ⅓ mai puţin probabil să dezvolte diabetul Tip 2 de-a lungul anilor, decât cei care nu beau cafea defel. Aceasta era valabil pentru cafea cofeinizată/decofeinizată, cu/fără zahăr. Dar, consumul de cafea la orice oră nu influenţează în niciun fel riscul de diabet.
"Descoperirile noastre sugerează cu certitudine că doar luată împreună cu prânzul, cafeaua poate reduce apariţia diabetului," scria Dr. Daniela S. Sartorelli de la Universitatea din Sao Paulo( Ribeirao Preto, Brazilia) împreună cu colegii săi în Jurnalul American de Nutriţie Clinică.
Mai multe zeci de studii au corelat băutul cafelei cu reducerea riscului apariţiei diabetului Tip 2-acest tip de diabet foarte strâns legat de obezitate. Dar mecanismul din spatele relaţiei n-a fost încă stabilit şi nici unul dintre studii nu arăta dacă un moment anume al consumului de cafea influenţează acest efect.
Pentru a cerceta acest efect, echipa Dr. Sartorelli a analizat studiul pe cele 69.532 de franţuzoaice care au participat la un vast studiu de nutriţie european. Femei cu vârste cuprinse între 41 şi 72 s-au înscris în programul studiului şi au fost monitorizate în medie timp de 11 ani.
În toată această perioadă de timp, 1.415 din ele au dezvoltat diabet Tip 2. Per total, acelea care consumau între 1 şi 3 căni de cafea zilnic erau cu 27% mai puţin supuse riscului să devină diabetice.
Dar când cercetătorii au analizat orele consumului de cafea, au descoperit că doar cafeaua băută în timpul prânzului reducea riscul apariţiei diabetului Tip 2; femeile care beau mai mult de o cană de cafea zilnic împreună cu prânzul aveau cu 33% mai multe şanse să nu dezvolte diabetul.
Efectul din timpul prânzului a fost observat numai pentru cafeaua neagră, nu şi pentru cafeaua cu lapte adăugat, dar datorită faptului că numărul participanţilor la studiu era mic, semnificaţia acestei constatări nu este clară, spun cercetătorii.
Beneficiile cafelei din timpul prânzului ar putea avea ceva de a face şi cu orele, sau are putea fi corelate cu felurile de mâncare pe care oamenii le consumă la prânz, sugerează Sartorelli şi echipa sa.



Comentarii
în urmă cu 11 săptămâni 2 zile
în urmă cu 12 săptămâni 6 zile
în urmă cu 13 săptămâni 19 ore
în urmă cu 13 săptămâni 1 zi
în urmă cu 13 săptămâni 3 zile
în urmă cu 15 săptămâni 1 zi
în urmă cu 15 săptămâni 2 zile
în urmă cu 15 săptămâni 3 zile
în urmă cu 17 săptămâni 16 ore
în urmă cu 18 săptămâni 9 ore